„Suradnja s učenicima s različitim razvojnim poteškoćama, izazov je kojeg moramo biti svjesni“, istaknuli su tom prigodom.
– Oni su, isto kao i mi, ljudi koji moraju biti prihvaćeni takvi kakvi jesu. Upravo je to bio i cilj provođenja ovog projekta u kojem su sudjelovali učenici četvrtih razreda OŠ Kuršanec. To smo željeli postići planiranjem i provođenjem projekta koji potiče izravnu interakciju između djece iste dobi – rekli su učitelji Rakuša i Magdalenić.
Učenici, sudionici projekta, upoznali su svoje vršnjake s teškoćama u razvoju i vidjeli na koji način oni svladavaju školsko gradivo, što rade i čime se bave u svakodnevnom životu i naravno, kako im u tome mogu još više pomoći.
Tako su uz razne radionice koje su odradili, prvo u svojim razredima te posebnim razrednim odjelima u OŠ Kuršanec, posjetili i Udrugu za sindrom Down, Udrugu za autizam Pogled, Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec te Udrugu za slijepe i slabovidne osobe Međimurske županije, čime je zapravo podignuta njihova razina tolerancije i osjećaj suosjećanja i solidarnosti.
Između ostalog, imali su priliku upoznati se s pomagalima za lakše snalaženje u prostoru kao što su bijeli štap, vidjeti mehanički pisaći stroj za slijepe i slabovidne osobe, ali i saznati kako neki članovi zajednice imaju pse pomagače koji im pomažu u snalaženju u prostoru.
– Upoznavanjem novih prijatelja, stječemo nova znanja i sposobnost razumijevanja tuđih osjećaja. Ponekad zbog neznanja ili predrasuda ne znamo kako im prići ili ih čak izbjegavamo. Naučili smo kako drugima i sebi moramo pružiti priliku da se bolje upoznamo jer dijelimo puno više sličnosti nego razlika – rekli su gradonačelnici mali sudionici projekta.
Gradonačelnica Cividini pohvalila je i dala veliku podršku ovom i sličnim projektima mladih učenika i njihovih učitelja, istaknuvši da se razvijenost i napredak svakoga društva ogleda u tome koliko se to društvo brine o svojim najranjivijim skupinama. Riječ je o dobrom primjeru kako treba i dalje poticati poštivanje različitosti, promicati toleranciju, razvijati empatiju, upućivati na slušanje drugoga, poticati izražavanje vlastitih misli i osjećaja, razvijati samosvijest i samopouzdanje uz poštivanje drugih i drugačijih, njegovati prijateljstvo i poštovanje među učenicima.