– Ova mjera dio je širih mjera Vlade Republike Hrvatske u nastojanju da se od inflacije zaštite potrošači, posebice najugroženije skupine potrošača. Tom mjerom nisu obuhvaćeni svi proizvodi koji se nalaze u trgovinama, ali proizvodi široke potrošnje, primjerice hrana, tekućine, toaletni pribor, potrebe za kućanstvo. Sve što građani najviše i troše u svakodnevnoj potrošnji su obuhvaćene ovom mjerom. I zasigurno će usporedba cijene od 2. svibnja i trenutnih cijena, potrošaču dati prostor za odluku hoće li kupiti proizvode u ovoj ili nekoj drugoj trgovini – istaknuo je Paver.
Očekuje se i implementacija aplikacije koja bi omogućila i da građani mogu uspoređivati cijene za određene proizvode u svim trgovinama. Ako se to napravi kako treba, to bi moglo biti od velike važnosti za potrošače.
– Odluka je da veliki trgovci, poput diskontera, cash and carry, velikih trgovačkih lanaca, moraju proizvode, koji imaju istaknute sidrene cijene, oglasiti na internetskim stranicama. U tom slučaju potrošači će moći više trgovačkih lanaca. To je obveza za velike trgovačke lance i diskonte, ali ne i za male trgovce – istaknuo je Paver za HRT.
Za trgovce neće dobro izgledati, primjerice ako je neki proizvod 2. svibnja koštao 3 eura, a možda potom nakon nekoliko mjeseci 6 ili 7 eura.