Brojni posjetitelji sajma potvrda su da građani vole domaće proizvode.
– Kupci nas cijene, a to nam mnogo znači. Kako se približava jesen tako i raste interes za povrćem koje se priprema za zimnicu. Ovakvi sajmovi služe upravo za uspostavljanje izravnih kontakata između kupaca i proizvođača. Na ovaj način kupci upoznavaju proizvođače i mogu biti sigurni kakvo povrće ili proizvode kupuju. Znaju da se radi o kvalitetnom bučinom ulju, varaždinskom zeljeu ili bilo kojem drugom proizvodu – istaknula je Marija Cafuk, predsjednica Županijskog saveza poljoprivrednih udruga.
Iako je ova godina bila još jedna u nizu izazovnih za poljoprivrednike, dolaskom jeseni i berbom plodova ipak donekle mogu biti zadovoljni.
– Početak sezone bio je iznimno loš. Dugotrajna suša nanijela nam je mnogo štete. Pojedine kulture su propale, neke smo uspijevali uz znatna ulaganja i rad održati na životu. Iza nas su bile brojne neprospavane noći koje smo proveli na poljima navodnjavajući zemlju. Ali navodnjavanje nije rješenje. Time samo održavamo biljku na životu da u trenutku kada temperature padnu, mogu početi normalno rasti i razvijati se – dodaje Cafuk te ističe važnost ovakvih i sličnih sajmenih okupljanja.
– Naši članovi su svjesni da prezentacijom proizvoda na ovaj način dolaze do novih kupaca. Imamo podršku Grada Varaždina i Varaždinske županije što nam u velikoj mjeri olakšavanja funkcioniranje – zaključila je Marija Cafuk.
Ponosan na varaždinske poljoprivrednike je i predsjednik Skupštine Varaždinske županije Krunoslav Lukačić.
– Održavanje ovog sajma pokazuje činjenicu da poljoprivreda u Varaždinskoj županiji ima i sadašnjost i budućnost. Izlagači predstavljaju svoju proizvode i time pokazuju sav rad i trud koji svakodnevno ulažu. Mi kao potrošači moramo voditi računa da kupujemo domaće i na taj ih način podržavamo. Domaći proizvodi su i svojevrsni brend koji možemo ponuditi gostima koji dolaze posjetiti županiju. Svi oni imaju našu podršku kroz programe i projekte, ali i putem ovakvih manifestacija – poručio je Lukačić.
S njegovim riječima složili su se i sami izlagači, članovi Županijskog poljoprivrednog saveza.
– Svakako da je lakše kada na tržištu nastupamo zajedno. Teško se borimo s konkurencijom trgovačkih lanaca i nelojalnim uvozom. Ovo je način da se izravno predstavimo potrošačima. Ljudi cijene domaće proizvode, spremni kušati nove stvari, a to nas sve ohrabruje da se nastavimo baviti onime u čemu smo najbolji – rekao je pčelar Josip Kotiščak iz Sesveta Ludbreških.
Slično razmišlja i Marina Posavec čiji „Marinini oblizeki” godinama privlače pozornost kupaca.
– Knedli, njoki, tjestenina i kroketi rade se ručno, a sve namirnice su domaće. Kupci to vole i cijene, stoga i nemamo problem oko prodaje. Sajmovi nam samo dodatno ojačavaju status i približavaju nas još većem broju vjernih kupaca – rekla je Marina Posavec.