Riječ je o radovima koji su tijekom ovog mjeseca započeti u okviru velikog projekta obnove dionice željezničke pruge u ukupnoj duljini od 90 kilometara, a uključuju 74,7 kilometara dionice Kloštar – Koprivnica – Varaždin te 11,8 kilometara dionice Varaždin – Čakovec. Ukupna vrijednost ovih radova iznosi 190 milijuna eura, a financira se uz pomoć kredita Europske investicijske banke.
Potpredsjednik Vlade i ministar Oleg Butković istaknuo je da se danas u Hrvatskoj pokrenuo veliki investicijski ciklus obnove i izgradnje željezničke infrastrukture, koja iznosi više od 1,5 milijardi eura.
– U neposrednoj blizini gradi se jedan veliki projekt, to je projekt na mediteranskom koridoru Križevci – Koprivnica – mađarska granica koji će biti gotov do kraja godine. Obnova ove regionalne pruge, što će trajati otprilike 40 mjeseci, pomoći će da Varaždin bude što prije na tome koridoru. U tom smislu riječ je o zaista velikom projektu, ali i o investicijski najvećoj dionici kada govorimo o regionalnim i lokalnim prugama – rekao je ministar Butković te nastavio da se paralelno s obnovom i građenjem pruga nabavljaju i novi vlakovi te svaki mjesec dođe jedan ili dva nova vlaka pa se s modernizacijom voznog parka nastavlja i dalje.
Varaždinski župan Anđelko Stričak rekao je da se nikad većim ulaganjima državnih tvrtki na području Varaždinske županije, Hrvatskim cestama i Hrvatskim vodama, sada pridružila i HŽ infrastruktura.
– Prošli tjedan izdana je građevinska dozvola za izgradnju brze ceste Varaždin – Ivanec – Lepoglava – Krapina, za prvu dionicu Varaždin – Cerje Tužno, tako da očekujemo da će izvođač radova biti uvedeni u posao za dva do tri tjedna. Danas pak ovdje obilazimo radove na projektu obnove pruge od Kloštra preko Koprivnice, Ludbrega, Varaždina do Čakovca čija je ukupna vrijednost 190 milijuna eura – naglasio je župan Stričak te rekao da će se time omogućiti kraće putovanje vlakom od Varaždina u Ludbrega do Koprivnice, a potom i prema Zagrebu.
Treba podsjetiti i da je Županijska skupština prošli tjedan usvojila 4. izmjene i dopune Prostornog plana Varaždinske županije, kojim smo u prostorno-plansku dokumentaciju uvrstili trasu brze pruge, tzv. Lepoglavsku spojnicu, a ujedno je dana mogućnost izgradnje dodatnog industrijskog kolosijeka u Brezju, uz prugu Zaprešić – Čakovec, a za utovar i istovar robe za potrebe gospodarstva pogotovo kontejnerske robe. Sve te investicije su bitne i na korist našim građanima - istaknuo je župan Stričak.